Monsterlijke brainstormsessie

Naast koffie, thee en lunch behoort brainstormen tot onze dagelijks kost. Zo nu en dan nodigen we groepen uit en organiseren we brainstormsessies in de studio. Een paar weken geleden bezocht de plusklas van basisschool De Boemerang uit Tilburg ons en stond het begrip ‘Monster’ centraal. Wij lieten de klas kennismaken met ‘creatief denken’.
 
Na een korte inleiding over ‘anders kijken’ gingen we aan de slag met ‘ketting- en bloemassociaties’. Dat is een fijne manier om los te komen. De kinderen hadden dit in de klas ook al gedaan en waren vertrouwd met het associëren. Alles wat in je opkomt is goed, niets is te gek, er wordt geen oordeel geveld. Het was mooi om te zien hoe snel ze buiten de kaders konden denken en hoe goed ze naar elkaar konden luisteren.
 
Vervolgens werd de groep in tweeën verdeeld en werd er dieper ingegaan op een bepaald woord. De kinderen koppelden dit aan hun monster en bedachten namen en eigenschappen. Ze fantaseerden over ‘het monster aller monsters’. Hoe ziet het eruit? Wat eet het? Hoe ruikt het? Wanneer is iets een monster? Kan een monster een vriend zijn?
 
Het was weer een mooie Wonderdag met veel plezier en ruimte om te spelen, stormen, fantaseren, onderzoeken en filosoferen.
 

Schermafbeelding 2015-01-26 om 09.30.54

_DSC2005

Schermafbeelding 2015-01-26 om 09.29.42
 
Onderstaande foto’s zijn dan weer het resultaat van een ochtend experimenteren in ons Wonderdag-lab, nav de brainstormsessie.
Daarover later meer.
 
monsterskool

monsterswas
 

Foto’s en filmpje: studio Wonderdag

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

(Spamcheck Enabled)